04. අකුරු ලියමු සතුටින්
මිට කලින් ලිපියෙන් මම කතා කලේ පොඩ්ඩන් අකුරු ලියන්න හොර වෙන්නේ ඇයි කියන දේ ගැන...
මෙයට හේතු වන කරුණු කාරණා බොහොමයක් ගැන මම ඒ ලිපියෙන් ලියා ඇති.ඒ ලිපිය කියවන්නට නම් මෙතනින් යන්න . ඊට අමතරවත් බොහෝ කාරනා මෙයට බලපානවා.
කෙසේ වුවත් මේ කාරනා සලකා බලා දරුවන්හට ඒ ගැටළු වලට අදාල විසඳුම් ලබාදීමත් කලයුතු වෙනවා.
දරුවාගෙන් දරුවාට මෙම ගැටළු වෙනස් ..එම නිසා දරුවෙක් ලිවිම සම්බන්ධව ගැටළු සහිත වේ නම් මුලින්ම කල යුතු වන්නේ ඒ අදාල ගැටළු මොනවාද යන්න සොයා බැලීමයි .
මේ සඳහා පලපුරුදු වෘත්තීය චිකිත්සක වරයෙකුගෙන් සහය ලබාගන්න .
****************************************************
සමහරක් දරුවන්ගේ මුලිකම ගැටලුව වන්නේ ඉරියව් සම්බන්ධ ගැටළු.මෙහිදී සම්පුර්ණ ශරීරය නියමාකාරයෙන් හසුරවා නොගැනීම මෙන්ම ලිවීමට අදාල ශරීර අවයව නිසි ලෙස භාවිත නොකිරීමත් ගැටලුවලට හේතු වෙනවා.
මෙහිදී ඔබ වඩාත් සැලකිල්ලෙන් නිරීක්ෂණය කල යුතු වන්නේ දරුවා නිවැරදි ලෙස අසුන් ගෙන සිටීද යන්නයි.
එලෙස අසුන් ගෙන නොමැති නම් දරුවාගේ ලිවීමේ කටයුතු වලට මුලිකවම බාධා පැමිණෙනවා.
*************************************************
දරුවාගේ උසත් ආසනයේ සහ මේසයේ උසත් ගලපා ගත යුතු අන්දම අදාල වෘත්තීය චිකිත්සක වරයා වෙතින් ලබාගන්න .ඉන් පසු දරුවාගේ පෑන , පැන්සල නිවැරදිව අල්ලාගැනීම සහ පොත ස්ථානගත කිරීම ගැන සැලකිලිමත් වන්න.එය නිවැරදි කල පසු බොහෝ විට සමහර ගැටළු විසඳේ.
එමෙන්ම දරුවාගේ පෑන, පැන්සල අල්ලා ගැනීමේ ගැටලුවලදී එම ලිවීම් උපකරණය දරුවාගේ අතට ගැලපෙන සේ වෙනස් කර උපාංග ලබාදීමද වෘත්තීය චිකිත්සක නිලධාරීන් මගින් ඉටු කෙරෙනවා
***************************************************
දරුවාගේ පෙනීම සම්බන්ධ ගැටළු ද ලිවීමේ ක්රියාකාරකම් සඳහා බලපායි.එම නිසා ලිවීමේ ගැටළු සහිත දරුවා පොත් දෙස මෙන්ම කලු ලෑල්ල / බෝඩ් එක දෙස බලන අන්දම ගැන නිරීක්ෂණය කල යුතුයි.මෙහිදී පෙනීම සම්බන්ධ ගැටළුවක් වේ නම් ඒ සම්බන්ධ අක්ෂි වෛද්ය වරයෙකු ගෙන් ප්රතිකාර ලබා ගත යුතු වෙනවා.
ඇතැම් විට දරුවන්ගේ ඇස්පෙනීම සඳහා උපැස් භාවිතා කලද දරුවන්ට පොත පත සහ පේළි ආදිය නිවැරදිව දකින්නට අපහසුයි.
මෙවිට මේ දරුවන්හට වඩා හොඳින් එම පේළි බලාගැනීම සඳහා හයිලයිටර් ( hi-lighter ) හෝ ටේප් පට භාවිතා කිරීම කල හැකියි.
අද පොත් සාප්පු වල විවිධාකාර එවැනි ඉගැනුම් උපකරණ පවතිනවා.
****************************************************
දරුවාගේ බුද්ධි මට්ටම හා සලකා බලන විට අකුරු හඳුනාගැනීමේ විවිධාකාර ගැටළු ඇතිවන්නට පුළුවන්.ඔබ මෙහිදී දරුවාට ගැලපෙන අන්දමේ විවිධාකාර ක්රියාකාරකම් භාවිත කරමින් එම හඳුනාගැනීම් පහසු කල යුතු වෙනවා.මේ සඳහා ඔබට වෘත්තීය චිකිත්සක මෙන්ම කථන හා භාෂා චිකිත්සක නිලධාරීන් වෙතින් ඒ සඳහා මනා උපදෙස් මාලාවක් ලබාගත හැකි වෙනවා.
හැමවිටම සරල ක්රියාකාරකම් , විනෝදාත්මක සහ නවමු ක්රියාකාරකම් භාවිත කරන්න.
***************************************************
දරුවාට අකුරු ස්ථාන ගත කිරීමේ ගැටළු පැවතීමද අකුරු ලිවීමේ එක ගැටළුවක්. මෙහිදී ඔබ දරුවාගේ ඇත හසුරවා ගැනීම මෙන්ම අකුර ස්ථානගත කිරීමට ගැලපෙන මට්ටමේ රූල් සහිත පොත් ආදිය භාවිතයද කල යුතු වෙනවා .සමහර අවස්ථාවල දී ඔබ අතින් අල්ලා දරුවාගේ අකුරු වල හැඩතල ගත යුතු වෙනවා .නිදහස් ලිවීම් රටාවල් වැදගත් වන්නේ මෙන්න මේ අවස්ථාවල දී .
එනම් වැලි මත ලිවිම, වැලි කඩදාසි මත ලිවිම මෙන්ම විශාල පත්ර ,කොළ මත, බිම ලිවිම ඉතාම නිදහස් හා නිසියාකාර හැඩතල සහිත අකුරක ආරම්භය වෙනවා .
***************************************************
දරුවාගේ අත කොලය මත ඉතාම ලිහිල්ව හෝ ඉතාම තදින් පවතී නම් එයද ඔබ සැලකිය යුතු දෙයක් .ඉතා ලිහිල් ව ලිවීමේදී අකුර පැහැදිලි නොවන අතර කොලය මත පැන්සල ලිස්සා යාමද සිදු වෙනවා.නමුත් අත ඉතා තදින් ලියන විට පොත ඉරීම, අවලස්සන බව ආදිය සිදු වෙනවා.මෙවන් අවස්ථාවක දරුවා මනාව නිරීක්ෂණය කරන්න.ඇතැම් විට දරුවාගේ වෙනත් කායික මානසික තත්වයක් මිට හේතුවන්නට පුළුවන්.
දරුවා හැකි තාක් සැහැල්ලු කරන්න.ඔහු / ඇය ට සරල සැහැල්ලු වීමේ ( ralaxation) ක්රියාකාරකම් උගවන්නට හැකියි.එවිට ඔහු/ ඇයගේ යම් ආතතියක් ඇත්නම් එයින් මිදෙනු ඇති.
******************************************************
එසේ සිදු කල පසුත් මෙම ගැටලුව නිවැරදි නොවේ නම් දරුවාගේ අනෙක් ගැටලුකාරී තත්ව සොයා බැලීම ද කල යුතු වෙනවා .ඇතැම් විට ලියන පැන්සල ආදිය වෙනස් කිරීමද මින් එක උදාහරණයක්.
දරුවාගෙන් දරුවාට මෙම ගැටළු විවිධාකාර වෙන්නට පුළුවන්.එම නිසා ඔබේ දරුවාට යම් ලිවීමේ ගැටළුවක් පවතී නම් සැලකිලිමත් වන්න .එවිට දරුවා ගේ ගැටලුවලට විසඳුම් සෙවීම පහසු වේ.
2017 / 08 / 30
Comments
Post a Comment